“Στην δική μου περίπτωση, χρησιμοποίησα στοιχεία από απλές μορφές – τατράγωνο, κύβος, γραμμή και χρώμα – για να παράγω λογικά συστήματα. Τα περισσότερα από αυτά είναι πεπερασμένα: είχαν ολοκληρωθεί χρησιμοποιώντας όλες τις πιθανές παραλλαγές. Αυτό τα κράτησε απλά.”
Ο Sol LeWitt κέρδισε μία θέση στην Ιστορία της Τέχνης για τον ηγετικό του ρόλο στο Εννοιολογικό Κίνημα. Το πιστεύω του, πως ο καλλιτέχνης είναι γεννήτρια ιδεών, επηρέασε κατά πολύ την μετάβαση από την σύγχρονη στην Μεταμοντέρνα Εποχή. Η Εννοιολογική Τέχνη, που ανέπτυξε ο LeWitt, ως μία πνευματική, ρεαλιστική πράξη, προσέθεσε μία νέα διάσταση στον ρόλο του καλλιτέχνη που ήταν σαφώς διαχωρισμένη αό την ρομαντική φύση του αφηρημένου εξπρεσιονιστή. Ο LeWitt πίστευε πως και μόνο η ιδέα θα μπορούσε να αποτελεί το καθαυτό έργο Τέχνης, και υποστήριζε πως σαν αρχιτέκτονας δημιουργεί το προσχέδιο ενός κτιρίου και στην συνέχεια το μεταφέρει στο εργοτάξιο, έτσι ακριβώς και ο καλλιτέχνης είναι σε θέση να συλλάβει ένα έργο και να αναθέσει την πραγματική παραγωγή του σε άλλους ή ίσως να μην το υλοποιήσει καθόλου. Το καλλιτεχνικό έργο του LeWitt κυμαίνεται από τη γλυπτική, τη ζωγραφική και το σχέδιο και κάποια κομμάτια που αποτελούσαν ιδέες ή στοιχεία της δημιουργικής διαδικασίας.
“Ένας τυφλός άνθρωπος μπορεί να δημιουργήσει Τέχνη, αρκεί να μπορεί να μεταφέρει ό,τι έχει στο μυαλό του σε κάποιο άλλο σε απτή μορφή.”
© 2023 aquarellastudio | Εργαστήρι δημιουργικής ζωγραφικής